
Wsparcie w nauce i rozwoju dzieci 4–16 lat
📘 📝 ✋ 📖 🗣️ 💛 👥
Program tworzony przez Annę Malec, realizowany przez Zespół Nauczycieli i Terapeutów Pracowni Dobrej Relacji we współpracy z rodziną.
Program „Głowa do Góry”
To autorski, holistyczny i całoroczny program psychoprofilaktyczny, którego twórczynią i mentorką jest Anna Malec. Wspiera dzieci w wieku 4–16 lat w rozwoju edukacyjnym, emocjonalnym i społecznym.
Opiera się na relacji, procesie i realnym towarzyszeniu dziecku w drodze z dzieciństwa ku dorosłości.
Rodzicu – nie potrzebujesz diagnozy. Wystarczy, że dostrzegasz potrzebę wsparcia swojego dziecka. Resztą zajmiemy się razem.

Dla kogo jest program „Głowa do Góry”?
Dla każdego dziecka, które potrzebuje bezpiecznej przestrzeni do nauki, rozwoju i budowania poczucia własnej wartości.
Zapraszamy dzieci, które:
- mają trudności w nauce, motywacji lub chcą poprawić wyniki i lepiej rozumieć materiał szkolny,
- potrzebują wsparcia specjalistycznego: logopedycznego, neurologopedycznego, terapii pedagogicznej, psychologicznej, terapii ręki czy nauki czytania,
- rozwijają się w wyjątkowym rytmie – bardzo szybko albo z opóźnieniami – i potrzebują indywidualnego podejścia nauczyciela,
- stoją przed ważnymi wyzwaniami edukacyjnymi (np. egzamin ósmoklasisty, wybór ścieżki dalszej nauki, edukacja domowa),
- przeżywają trudności emocjonalne, sytuacje rodzinne lub relacje rówieśnicze, które odbijają się na ich zachowaniu i nauce.
Jeśli Twoje dziecko nie pasuje do żadnej z powyższych sytuacji, a mimo to czujesz niepokój – zapraszamy na konsultację. Poszukamy razem, co będzie pomocne.

Jaka jest oferta programu?
Wszystkie zajęcia w programie „Głowa do Góry” opierają się na tej samej filozofii – relacja, proces, współpraca z rodziną.
Program tworzą moduły, które można dobrać indywidualnie:
➤ Korepetycje z psychowsparciem 📘
Indywidualne zajęcia skoncentrowane na jednym przedmiocie, które łączą naukę z uważnym wsparciem emocjonalnym. Pomagamy zrozumieć materiał z wybranego przedmiotu, nadrobić zaległości i przygotować się do sprawdzianów– a jednocześnie wzmacniamy poczucie wartości i wiarę dziecka w swoje możliwości.
Korepetycje są skierowane zarówno do dzieci, które mierzą się z trudnościami, jak i do tych, które chcą pogłębiać wiedzę, rozwijać pasje i sięgać wyżej niż szkolne minimum.Zakres: język polski, matematyka, historia, języki obce, geografia, przyroda, biologia, fizyka, chemia.
Moduł rekomendowany dla uczniów klas IV–VIII szkoły podstawowej.
➤ Pomoc w nauce z psychowsparciem 📝
Łączymy pomoc w nauce z indywidualnym wsparciem psychologicznym – szersza, całościowa, gdy nie ma jednej dominującej trudności, a dziecko potrzebuje edukacyjnego uporządkowania i wzmocnienia.
Pomagamy lepiej rozumieć materiał szkolny, poprawiamy koncentrację i uczymy, jak w dobry sposób wyrażać emocje. Dostosowujemy metody do potrzeb konkretnego dziecka.
Zakres: podstawa programowa dla szkoły podstawowej
Moduł rekomendowany dla uczniów klas I-VIII szkoły podstawowej.
➤ Terapia ręki z psychowsparciem ✋
Indywidualne zajęcia, które wspierają sprawność dłoni i palców – tak, by dziecko mogło swobodnie pisać, rysować, zapinać guziki, wiązać buty, korzystać z nożyczek i przyborów szkolnych.
Pomagamy, gdy dziecko unika takich aktywności, szybko się męczy lub ma trudność z nadążaniem za tempem grupy. Terapia ręki to nie tylko ćwiczenie ruchu – to również wsparcie układu nerwowego, napięcia mięśniowego, koordynacji, a także rozwój cierpliwości, koncentracji i poczucia sprawczości.
Zajęcia są wartościowe także dla dzieci, które rozwijają się szybciej i chcą doskonalić precyzję, grafomotorykę i umiejętności manualne potrzebne w dalszej nauce.
Moduł rekomendowany dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz uczniów klas I–VI szkoły podstawowej.
➤ Terapia czytania z psychowsparciem 📖
Dla dzieci, które dopiero uczą się czytać lub czytają, lecz nie rozumieją treści. Dla tych, którym litery się mylą, zdania „uciekają”, a czytanie staje się źródłem napięcia zamiast ciekawości.
Podczas zajęć pracujemy nad techniką czytania i jednocześnie wspieramy emocje dziecka – lęk, zniechęcenie czy poczucie, że „wszyscy już potrafią, tylko ja nie”.
Naszym celem jest nie tylko płynność czytania, ale także motywacja i odwaga do podejmowania prób, poczucie kompetencji i radość z kontaktu z tekstem. Zajęcia są pomocne zarówno dla dzieci, które zmagają się z trudnościami, jak i dla tych, które rozwijają się szybciej i chcą doskonalić swoje umiejętności.
Moduł rekomendowany dla uczniów klas I–IV szkoły podstawowej.
➤ Terapia logopedyczna z psychowsparciem 🗣️
Dla dzieci, które mają trudności z wyraźnym mówieniem, artykulacją głosek, rozumieniem lub budowaniem wypowiedzi. Także dla tych, którym trudno jest mówić głośno i swobodnie – z powodów anatomicznych, technicznych i/lub emocjonalnych.
To indywidualne zajęcia z logopedą, który wspiera rozwój mowy i komunikacji. Ćwiczenia językowe łączymy z uważnością na emocje dziecka, jego tempo i potrzeby, aby mowa stawała się sprawna, swobodna i pewna.
Moduł rekomendowany dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz uczniów szkoły podstawowej.
➤ Terapia psychologiczna 💛
Dla dzieci, które niosą w sobie trudne doświadczenia – szkolne, domowe czy rodzinne. Dla tych, które często przeżywają napięcie, lęk, smutek lub złość i potrzebują bezpiecznego miejsca, by je wyrazić i zrozumieć.
To indywidualne spotkania z psychologiem lub pedagogiem, prowadzone w atmosferze uważności i relacji. Bez pośpiechu, ocen i przymusu mówienia o wszystkim od razu.
W terapii wspieramy dziecko w odzyskiwaniu równowagi, budowaniu poczucia wartości i budowaniu zaufania do siebie oraz do świata. Uczymy, jak lepiej poznać siebie i wzmocnić się przed kolejnymi etapami rozwoju.
Moduł rekomendowany dla dzieci i młodzieży w wieku szkolnym.
➤ Trening umiejętności społecznych (TUS) z psychowsparciem 👥
Zajęcia grupowe dla dzieci, które mają trudność w relacjach – nie wiedzą, jak nawiązać kontakt, jak odnaleźć się w grupie, jak rozwiązywać konflikty czy mówić o swoich potrzebach. Także dla tych, które wycofują się z kontaktu albo przeciwnie – reagują impulsywnie i nie potrafią zatrzymać się w emocjach.
Na zajęciach w bezpiecznej atmosferze ćwiczymy komunikację, współpracę i budowanie relacji. Uczymy, jak rozpoznawać własne emocje i sygnały płynące od innych, jak reagować adekwatnie i jak odnajdywać się w codziennych sytuacjach szkolnych i rówieśniczych.
Celem jest rozwój umiejętności społecznych, które dają dziecku poczucie bezpieczeństwa, wpływu i przynależności.
Moduł rekomendowany dla dzieci w wieku 8-10 lat oraz 11-13 lat.

Jak to działa?
1. Konsultacja kwalifikacyjna (60 minut)
Pierwsze spotkanie prowadzi Anna Malec – autorka programu. Rozmawiamy o historii, potrzebach i możliwościach dziecka, ustalamy cele procesu.
2. Decyzja i wybór modułu
Na podstawie konsultacji podejmujemy wspólnie decyzję o przyjęciu do programu i wybieramy najlepszy moduł oraz nauczyciela/terapeutę.
3. Spotkanie wprowadzające z nauczycielem
Rodzic spotyka się z osobą prowadzącą dziecko. To rozmowa-wywiad, która porządkuje informacje i przygotowuje do regularnej pracy.
4. Regularne zajęcia
Dziecko spotyka się ze swoim nauczycielem raz w tygodniu, przez 90 minut. To czas nauki, rozwoju i relacji.
5. Konsultacje dla rodziców
Trzy razy w roku odbywają się spotkania podsumowujące: na początku, w połowie i na zakończenie procesu (z możliwością dodatkowych konsultacji).
6. Podsumowanie i dalsza droga
Na koniec wspólnie omawiamy postępy dziecka i wskazujemy kierunki dalszego rozwoju – z opcją kontynuacji w kolejnym roku.

Kim jest Nauczyciel/Terapeuta Pracowni?
Program „Głowa do Góry” prowadzi Zespół Nauczycieli i Terapeutów Pracowni Dobrej Relacji – pod opieką merytoryczną i superwizyjną Anny Malec.
Każdy z naszych Nauczycieli i Terapeutów to nie tylko specjalista w swoim obszarze, ale przede wszystkim zaangażowany towarzysz dziecka.
- pracuje w duchu relacji i indywidualnego podejścia,
- ma przygotowanie pedagogiczne, psychologiczne lub terapeutyczne,
- stale rozwija się poprzez szkolenia i superwizje,
- dba o to, by dziecko czuło się ważne, sprawcze i bezpieczne.
W ramach programu dziecko spotyka się regularnie ze swoim Nauczycielem/Terapeutą – osobą, która naprawdę je zna, słyszy i wspiera w drodze. Rodzice towarzyszą temu procesowi w cyklicznych konsultacjach – bo rozwój dziecka to wspólna praca całego zespołu.

Cena i dofinansowania
- Spotkania dziecko-nauczyciel/terapeuta: 180 zł / 90 minut
- Konsultacje rodzicielskie z nauczycielem/terapeutą: 180 zł / 60 minut
- Spotkanie diagnostyczno-konsultacyjne z Anną Malec: 300 zł / 60 minut
Dzięki współpracy z Fundacją Rozwiń Skrzydła możliwe jest częściowe lub pełne dofinansowanie udziału dziecka. Środki są ograniczone, dlatego kierujemy je przede wszystkim do rodzin w najtrudniejszej sytuacji.

Jak się zapisać?
Są dwie możliwości:
- kontakt telefoniczny: 📞 888 226 707,
- wiadomość mailowa: 📧 kontakt@pracowniadobrejrelacji.pl

Masz pytania?
Zajrzyj do FAQ▼ lub napisz do nas: kontakt@pracowniadobrejrelacji.pl

Dokumenty
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
REGULAMIN
